Dag 11 Bryce Canyon City-Page

13 juli 2015 - Page, Arizona, Verenigde Staten

Hi There,

Vanmorgen moesten we vroeg opstaan om mee te delen aan de groep van het paard rijden. Wij waren ruim op tijd met betalen dus mochten we mee op trailride. We hadden nog een half uur om te vertoeven, en daarna werden we met een busje wat ze een shuttle noemde naar de paarden gebracht. Deze stonden al vrij dichtbij in de Red Canyon en stonden al klaar om te gaan.

Je kreeg de naam van je paard te horen, en moest dan ff wachten want onze gidsen brachten je naar je paard, want ze wouden je helpen met opstappen. Ik kreeg een mooie grote, ruige Paint aangewezen genaamd War Paint, papa kreeg en wat kleinere Paint aan gewezen genaamd Balboa( onderweg was hij de naam vergeten en noemde hij haar Arie). De twee paarden waren wel echt vriendjes van elkaar wat natuurlijk heel leuk was.

En we gingen op weg de paarden wisten hun rondje en je hoefde bijna niks te doen behalve te blijven zitten en soms sturen of aan te schoppen. De omgeving was geweldig maar het was ook geweldig omdat vanaf een paard te zien. Wat ook erg grappig was dat papa's paard eigenlijk een slome duikelaar was met een eigen willetje. Sneller lopen? Forget it, behalve als me vriendin weg is en dan ook maar 3 stappen. Naar beneden lopen, ging ook in slowmotion en volgens mij vergat Arie ook affentoe dat er iemand op ze rug zat, wat erg lachwekkend was, maar al met al was het een super lief beest en bracht ze je wel overal heen, Dat beest van mij vond alles ook wel goed en had er een wat hoger tempo, maar als haar vriendinnetje uit het zicht was vond ze het ook niet echt fijn.

De route die de paarden liepen was wel echt hardcore. Stijl omhoog soms en dan natuurlijk ook naar beneden en er lagen super veel stenen. Soms moesten we ook door het water en door modder. Op dat moment ga je gewoon zitten en laat je het paard kiezen waar die wilt lopen, want die weet dat het beste. Arie maakte het daarin wel heel duidelijk, ging eerst ff rustig kijken en nadenken waar ze zou lopen voordat ze ging.

Daarna zijn we richting Page gereden met de auto. Bij Page zit je heel dichtbij Lake Powell, en we hadden gelezen dat Antilopen Canyon geweldig zou zijn en we zijn daar ook heen gegaan. Het was een guided tour door de echten Navajo's indianen die daar in de buurt een indianen reservaat hebben. Deze Canyon is ondergronds en dit was erg stijl afdalen met de trappen, wat niet fijn is als je de diepte niet goed ziet. Maar toen we er eindelijk waren was het geweldig mooi.

Door de verschillende licht invallen had de Canyon verschillende kleuren. Onze gids wist ook heel goed hier foto's van te maken, en wist ook de beter plekjes. Veel van de foto's op mijn mobiel zijn dan ook door hem gemaakt. Je had een paar foto's die een speciale naam hebben, deze staan bij de foto's, een daar van was de: Rocky Sunset, waar door het door de licht inval het leek als een zonsondergang, en andere was Twin Peaks, deze rotsen staan eigenlijk best ver van elkaar vandaag, maar op de foto totaal niet, en je had de Lady in the Wind, hier zie je in de rots een gezicht en haar wat in de wind waait.

Daarna zijn we naar de walmarkt gegaan, boodschappen gedaan, en naar het hotel gegaan. Hier hebben we lekker gegeten, met een kant en klare salade, en wat knoflookbrood, wat anders dan dat Amerikaanse eten en we gaan zo slapen. Morgen gaan we naar Sedona en gaan we van een natuurlijke waterglijbaan af, spannend.

Doei tot morgen of vandaag voor jullie