Dag 10 Las Vegas- Brice Canyon City

12 juli 2015 - Brice Canyon, Verenigde Staten

Hello,

Vanmorgen hebben we een beetje uit kunnen slapen om kwart over negen, zijn we ons echt gaan aankleden en gaan ontbijten. Nadat we zijn uitgecheckt zijn we richting Zion NP gereden, dit was ongeveer 2 en een half uur rijden. Na anderhalf uur zijn we gestopt om wat water te halen, want het was hier bijna net zo warm als in Death Valley. Het 96 F, dus ongeveer 35/36 graden. Na deze stop moesten we nog een uur rijden. We zijn een klein stukje door Arizona gereden, en we kwamen al snel in Utah waar we nu nog steeds zijn.

Het landschap was hier heel anders als in Nevada, wel droog, warm en rotsachtig, maar niet dat dode,droge woestijnachtige landschap. Hier groeide veel meer en op sommige stukken had je zelfs groen en dan echt groen gras. De rotsen waren ook een soort rood/oranjeachtige kleur,en dat lag ook op het asfalt. Door de stof werd het asfalt rood, nou dat zie je echt niet bij ons hoor.

Het NP was heel mooi, wel wat kleiner dan de andere parken die we hebben gehad. We kozen voor een makkelijke route aangezien het super warm was en we allebei geen zin hadden om veel te klimmen in deze hitte. Dus ging we richting de shuttle bus, de auto's mochten daar niet rijden en zijn we aan de wandel gegaan.

Het was een mooie en leuke route maar het was zo warm. Ik was ook me broodje vergeten dus werd wat slap van de hitte en geen eten, maar dat was pas gelukkig op het laatste stuk. We liepen onder een waterval door wat voor een heerlijke afkoeling zorgde, en de wind blies het water ook nog je kant op dus een groot stuk werd je lekker verkoeld. Ons pad hield alleen opeens op en toen zijn we zelf een beetje gaan rond kijken en rond lopen en zijn we terug gegaan.

Bij de auto aangekomen heb ik gelijk me broodje naar binnen gewerkt. En zijn we veder gegaan want het was nog twee uur rijden naar het hotel. En door het tijdsverschil was het hier een uur later, dus hadden we een uur minder om rond te kijken. We zijn veder gegaan, en dan moet je door een grote en lange tunnel rijden die dwars door de berg ging. Zelfs dit was super mooi.

We zijn hier rond 18:30, in de goede tijd, en hebben lekker gezeten. En zijn om ons heen gaan kijken want we zitten in een toeristisch cowboy dorpje. We besloten om morgen te gaan paard rijden in de Red Canyon, we weten alleen niet zeker of we plek hebben maar waarschijnlijk wel. Als er geen plek is gaan we naar Bryce Canyon NP en dan weer naar Arizona Lake Powell, wat ook erg mooi schijnt te zijn.

Goedemorgen, en voor ons Welterusten.

P.S alle foto's staan er op ook van de andere dagen.

P.S2 we hebben vandaag 8,44 km gelopen en 9.967 stappen gezet.