Dag 4 San Francisco

6 juli 2015 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Hi iedereen,

Vandaag moeten we vroeg op om met de bus naar pier 39 te gaan, om vervolgens de boot naar Alcatraz te nemen. De bus vinden was al vrij moeilijk maar de bus reis was wel een avontuur. Al snel waren we blij dat we maar met de bus waren gegaan, wat een drukke stad. Aangekomen bij Fisherman's Warf, moesten we nog een stukje lopen.

Daar aangekomen was het half 10 en we moesten de boot van 10 uur hebben. Maar we moesten al in de rij gaan staan, want het was al heel druk. We hebben maar in de rij het boekje over Alcatraz gelezen aangezien het toch wel lang zou duren. In de rij werd je zelfs op de foto gezet, om daarna in een van de drie rijen te gaan staan, als koeien. En eindelijk mochten we de boot op, en hadden we een geweldig uitzicht, op San Francisco en de Golden Gate Bridge(zie foto's).

Aangekomen op het eiland, zijn we gelijk door gelopen naar boven voor de audiotoer. Wat een indrukwekkend eiland en indrukwekkende verhalen. Er zijn 3 gevangen ontsnapt, maar ze hebben geen idee hoe en waar ze zijn gebleven. Het enigste wat ze weten is dat ze via gaten in de muur in hun cel naar de buizen kamer zij gegaan, en via de buizen naar het dak zijn geklommen, maar wat ze daarna hebben gedaan weten ze niet. Ook wat grappig was dat de mensen die in de gevangenis werkten ook op het eiland woonden met hun families.

Na de audiotoer hebben we nog over het eiland gelopen. Vanaf Alcatraz heb je het beste uitzicht op de skyline van San Francisco hier hebben we dan ook mooie foto's van gemaakt(zie foto's). Daarna hebben we de boot terug genomen naar het vaste land. Dit was ons Escape van Alcatraz. Toen we weer op het vaste land waren was het al een uur, en zochten we naar een plek om wat te eten. En toen vonden het Hard Rock Cafe, en ja ik wou hier al heel graag een keer eten, dus dat hebben we nu gedaan(zie foto's).

Na het eten zijn we pier 39 afgelopen, en alle winkeltjes en beetje bekeken. Maar het viel heel erg tegen aangezien alles toeristen shop waren, en niet echt leuke winkels. Maar als je in San Francisco bent moet je over de Golden Gate Bridge geweest zijn dus hebben wij de Hop on- Hop off bus ingeschakeld. Wij als echte toeristen dus met de rode bus door San Francisco gereden. Met alle hoogte punten zoals; Palace of Fine Arst, Golden Gate Bridge, Golden Gate Park(wat erg mooi is),Haigt Ashbury& Alamo Square voor de mooie victoriaanse huizen, City Hall, Union Square waar je leuk kan shoppen, China Town, North Beach en toen waren we weer bij pier 39.

Toen we daar weer waren was het al 17:45 dus hebben we lekker een hotdog gehaald en een ijsje. En zijn we daarna naar de Zeeleeuwen gelopen, waar er maar heel weinig waren helaas, ze waren denk hun eten aan het halen. Daarna nog maar wat boodschappen gehaald en de bus gezocht. En zijn we weer terug naar het hotel gegaan wat ook nog een avontuur was omdat we geen idee hadden waar we moesten uitstappen, maar we hadden het in een keer goed.

De plannen voor morgen zijn al gemaakt. We zitten namelijk dicht bij Union Square dus daar gaan we morgen shoppen. Daarna gaan we lekker in China Town vertoeven en misschien als we nog tijd over hebben naar het Golden Gate Park. En s'avonds gaan we misschien de avondtoer van de rode bus doen.

Maar nu zijn we gaar van de dag en gaan we lekker zo slapen.

Weltrusten of Goedemorgen,

Groetjes van ons.

P.S we hebben natuurlijk foto's dus vergeet daar niet te kijken