Dag 3 San Simeon- San Francisco

5 juli 2015 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Hoi zijn we weer,

Vandaag hebben we een lange dag en een lange reis achter de rug gehad. Nu lekker met een volle maag schrijven we dit en gaan we zo ons weer klaar maken voor de nacht.

Vanmorgen zijn we na een groot en stevig ontbijt weer op weggegaan, naar het museum Hearst Castle. Meneer William Hearst, heeft hoog in de bergen een kasteel laten bouwen, het moest eigenlijk eerst een simpele bungalow worden, maar het iets groter geworden. Omdat hij zoveel geld had is er steeds meer bijgebouwd(zie foto's).Van een lieftallige dame hadden we gehoord dat er veder op de weg allemaal zeeleeuwen op het strand lagen(zie foto's), dit was dan ook onze tweede stop.

Na de zeeleeuwen zijn we veder gegaan aan onze lange rit langs de kust. Dit was ook een avontuurlijke bergroute met spannende bochten. We zijn ook een paar keer gestopt om van het geweldige uitzicht te genieten(zie foto's). Na een 2 uur zijn we gestopt in een dropje om te tanken, te plassen en wat te drinken, en hebben we de reis weer opgepakt, er stond namelijk nog 200 km op de teller tot San Francisco. Helaas toen we de 101 opreden kwamen we in een enorme file terecht. We hebben ongeveer 20 km in de file gestaan en hier 45 min overgedaan. We zijn ook maar even van de weg af gegaan om weer te plassen, en daarna zijn we de file ingedoken. We hebben maar lekkere muziek opgezet en luidkeels mee gezongen, daardoor ging de file wat sneller.

Na de file moesten we nog een uur rijden voor dat we bij het hotel kwamen. Eenmaal in San Francisco aangekomen was het al zeven uur, de weg naar het hotel was makkelijk te vinden. We moesten wachten voordat we de kamer in konden want, de kamer was nog in de schoonmaak, en zijn we maar in de buurt gaan rond lopen.Toen we de kamer weer in konden hebben we de spullen klaar gezet, wat anders aan getrokken want hier is het een stuk kouder. Nu net gegeten en de weg uitgezocht naar Alcatraz voor morgen, gaan we zo lekker slapen.

Welterusten en Goedemorgen,

Groetjes van ons