Dag 6 San Francisco- Oakhurst, Yosemite National Park.

8 juli 2015 - Oakhurst, California, Verenigde Staten

Zijn we weer,

Maar nu met het verhaal vandaag,

Vanmorgen zijn we weer bijtijds opgestaan omdat nog een behoorlijk stuk rijden was en we wel genoeg tijd in het park wouden hebben. Dus zijn we uitgecheckt en hebben een broodje bij de subway gehaald, en zijn we vertrokken richting Yosemite National Park. Helaas vertrokken we in de spits van San Francisco, maar als snel genoeg waren we er al weer uit toen we de Oaklandbridge over gingen en aan de andere kant van San Francisco stonden.

Ook reden we steeds weer door een andere landschappen, dan weer een kale vlaktes, dan weer droge bergen, en dan opeens weer bos, de landschappen blijven je verassen. We reden ook langs typische Amerikaanse dorpjes, de snelwegen hier zijn ook apart je hebt namelijks het gevoel dat je door een dorp heen rijd maar je rijd nog steeds op de snelweg. Na ongeveer twee uur rijden, kwam de bergen van Yosemite al te voorschijn. We begonnen al snel aan de klim, en waren ook al snel op 5000 ft. We hadden hier al een geweldig uitzicht, en zijn dan ook bij meerdere vistapoinst gestopt om even van het uitzicht te genieten. Voor dat we bij de ingang waren hebben we maar getankt aangezien dat in het park niet kan, en het park is heel groot.

Na ongeveer een half uurtje klimmen waren we dan eindelijk bij de ingang van het park. Het was hier mooi en groen, en heel rustig op de bezoekers na dan. Na even hebben gekeken op de kaart waar we heen wouden zijn we maar richting de vallei gereden om daar een wandeling te maken naar Mirror Lake. Ook dit was een geweldige route en zijn we ook op geweldige plekken gestopt om te kijken. Na eindelijk een plekje op de parkeerplaats hebben gevonden zijn we aan de wandel gegaan.

Het bordje gaf aan dat het 2,4 m (3.8 km) lopen was, alleen dat bleek anders te zijn. Na 5,4 km gelopen te hebben waren we er nog niet. We liepen wel een leuke route zonder al te veel berg opwaarts. Er waren meerdere mensen die niet helemaal zeker wisten of ze nou wel de goede kant opgingen, maar uiteindelijk kwam het water steeds dichterbij en waren we er gekomen. Het was alleen niet naar onze verwachtingen, nog steeds heel mooi hoor, alleen een stuk kleiner dan we hadden verwacht. We hebben een paar foto's gemaakt en zijn weer op onze weg terug gegaan.

We zijn nu via de asfalt weg gegaan zodat we zeker wisten dat we goed liepen, en omdat we dan parallel aan de rivier liepen wat ook heel mooi was. En we zijn mama hert met baby tegen gekomen. We vonden toen een stuk waar de kant niet zo heel stijl naar beneden liep ,en zijn lekker gaan pootje baden in de rivier. Daarna zijn we weer veder gelopen. We zagen hier ook een plek waar de rivier heel diep was en waar je de rivier makkelijk in kon lopen. Dus zijn we daar heen gelopen en probeerde we te zwemmen, alleen op het moment dat wij in het water waren was de zon weg dus zijn we er maar weer uitgegaan want het water was ook niet zo heel warm.

We hebben toen een ijsje gehaald, en waren eigenlijk van plan om naar het hotel te gaan. We zagen toen dat het nog ander half uur rijden was, oepsie. Maar we zagen ook op de bordjes de watervallen staan en daar wouden we heel graag heen, dus zijn we daar heen gelopen dit was een wandeling van 1,6 m (2,5 km). We hadden hier ook geweldig uitzicht en hebben ook mooie foto's gemaakt. Na een behoorlijke en goede wandeling waren we eindelijk bij de waterval, maar omdat het heel lang al droog is geweest, was de waterval niet spectaculair. Dus zijn we snel weer terug gelopen.

Daarna zijn we wel echt naar het hotel gegaan, we zijn hier in het hotel om 19:30 aangekomen. En hebben daarna wat gedronken en zij toen gaan eten. En we gaan zo al weer douchen en naar bed want het is al 22:30. De foto's komen een andere keer wan er zijn hier wifi problemen.

Groetjes van deze berg beren.

P.S leuk om te weten we hebben vandaag in totaal 15,29 km gelopen en 18.506 stappen gezet.