Dag 7 Oakhurst-Bakersfield

9 juli 2015 - Bakersfield, California, Verenigde Staten

Helluh,

Vandaag waren we eigenlijk van plan om gelijk naar het hotel te rijden, en daar lekker te gaan zwemmen. Maar we konden het niet weerstaan om door de National parken te rijden. Later bleek dat ook beter, want we wouden dat zeker niet missen, en het zwembad in het hotel is kapot.

Dus wat later zijn we vertrokken richting Kings Canyon NP. Al snel kwamen we in de bergen te recht, en bij de eerste stop voor het uitzicht, merkten we dan ook dat het behoorlijk koud was. We reden richtig de ingang, wat al een hele mooie route was, dus dan zou het park al helemaal mooi zijn. We stopten bij een vistapoint om een foto van het uitzicht te maken terwijl er een mist wolk, de vallei in kwam. We waren zo hoog dat we hoger dan de wolken waren.

Bij de ingang aangekomen moesten we eerst naar het visitor center voor een kaart van de omgeving te halen.We zagen de grand trees(zie foto's) op de kaart staan. Het was een kleine wandeling door de grote reuzen heen. Wat een mega bomen, maar ook zeker wat een mooie bomen. Natuurlijk hebben we mooie foto's gemaakt, maar we hebben ook lekker gewandeld. Er waren ook omgevallen bomen, waar ze een doorgang hebben gemaakt dat je er door heen kon lopen. Na de wandeling zijn we door gegaan naar het tweede NP namelijk; Sequoia NP.

Ook dit park was heel anders dan Kings Canyon terwijl je zo van het ene naar het andere park reed. Hier besloten we naar General Sherwood tree te gaan, ook zo'n klein boompje :0.Dit was een wandeling van ongeveer 20 minuutjes. Al snel kwam deze grote jongen tevoorschijn, en zijn vrienden ook. Terwijl we foto's aan het maken waren, zagen we wat lopen en er stonden heel veel mensen heen. Liep er gewoon een beer, lekker eten te zoeken. Hij ging na een paar minuten zitten en lekker zitten graven. We zijn veder gelopen na een paar foto's en een filmpje gemaakt te hebben. En we zijn weer omhoog gelopen.

Via dit NP zijn we naar beneden gestoken, en richting Bakersfield gegaan. Deze afdaling was ook erg spannend, omdat het erg stijl werd, je moest echt op je remmen letten. Gelukkig hebben wij een super auto met een stand voor bergafdalingen en hoefden we ons geen zorgen te maken. We zijn zo erg afgedaald dat de temperatuur van 11 graden naar 29 graden is gegaan. We hadden wel een geweldig uitzicht. Beneden gekomen moesten we nog 2 uur rijden naar Bakersfield, waar ongeveer anderhalf uur een oersaaie weg was, maar we zijn er gekomen.

Maar we gaan nu slapen want we hebben een behoorlijke rit morgen. We gaan eerst naar Death Valley NP, dat is vier uur rijden, en vanaf daar naar Las Vegas, dat is 2 uur rijden.

Welterusten of Goedemorgen- middag.

P.S we hebben vandaag 5,52 km gelopen en 6.566 stappen gezet.

P.S2 de foto's van onze laatste dag in San Francisco, Yosemite en van vandaag staan er ook op.