Dag 8 Bakersfield- Las Vegas.

10 juli 2015 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Joehoeh,

Vanmorgen zijn we vroeg vertrokken vanuit Bakersfield, aangezien het nog een behoorlijke rit zou worden. Na een karig ontbijt zijn we op weg gegaan richting Death Valley NP en vanuit daar naar Las Vegas. We kwamen er ook al snel achter dat er in Bakersfield geen ene ruk te doen was, en dat alle wegen daar om heen ook echt dood saai zijn. We hadden dit ook al van meerdere mensen gehoord, vaak als we zeiden dat we naar Bakersfield gingen, vroegen ze dan met een verbaasd gezicht waarom we daar heen gingen, aangezien er helemaal niks te doen is. Het eerste half uur was wel leuk omdat we toen door de bergen gingen, maar daarna was er helemaal niks te zien. Alleen maar een kale vlakte en steeds hetzelfde, na drie uur kwam dan het leuke stukje tevoorschijn.

We reden al snel in het NP dit was dan ook erg logisch, aangezien de tempratuur omhoog schoot, het landschap steeds ruiger, droger en doder werd. Maar van de warmte wel al snel weer af want de weg ging weer hoog de bergen in. We zaten op 1670 meter hoogte en van daar gingen we naar 68 meter onder zeeniveau. De tempratuur ging dan ook van 17 graden naar 38 graden maar door de warme wind voelde het warmer aan. We zagen langs de weg met een bordje zandduinen en daar zijn we heen gegaan. Er zijn maar 3 plekken in Death Valley waar zand ligt voor de rest ligt er allemaal grint en op gedroogde modder die echt kei hard is geworden.

We reden veder en we hebben meerdere waarschuwing gezien dat je absoluut niet moet gaan wandelen, fietsen, en hardlopen, omdat het gevaarlijk warm is. Wil je dat wel doen moet het voor 10 uur in de ochtend. We hadden een weg genomen die niet iedereen nam dus konden we regelmatig midden op de weg stoppen en foto’s maken van de omgeving. Het was op een gegeven moment zo warm dat je had kunnen bakken op de motor kap of op de grond. Jammer dat we geen eieren bij ons hadden.

Toen we deze weg uit reden waren we al weer uit het park, en reden Nevada in. Bij de eerste benzinepomp hebben we dan gelijk getankt een broodje gehaald en dat veder op in een verlaten weg op gegeten. We zagen daar al veel paardenpoep liggen we waren al over een wild rooster gereden, dus we dachten al dat er wilde paarden of iets in die richting daar zouden lopen. En ja hoor toen we terug reden zagen we heel snel een paar ezels staan met een kleintje. Dus wij snel remmen de auto uit en foto’s maken. Wat een leuke en nieuwsgierige beesten, ze waren wel bang mar konden het niet laten om toch ff naar ons te kijken.

We hadden toen nog een rit van 2 uur te gaan en ook deze weg was saai, dus ben ik maar veder gegaan in me boek en papa reed lekker veder. Opeens na ander half uur kwam in de woestijn huizen tevoorschijn en in de verte zag je al de hoge gebouwen van Las Vegas en nog geen tien minuten reden we dan echt in Las Vegas. Wat hebben we onze ogen uitgekeken naar de grote, hoge en aparte gebouwen.

We hebben ingecheckt en even rustig aan gedaan in het hotel want het was een lange zit. We waren rond drie uur, half vier aangekomen in het hotel, en om half vijf waren in het grote outletcenter van Las Vegas. We hebben daar ook gegeten bij een super lekkere chinees. En we zijn ook geslaagd daar. We waren rond 8 uur weer in het hotel en zijn nu lekker de foto’s aan het uit zoeken en ons verhaal voor jullie te schrijven en dan gaan we weer slapen. Want morgen moeten we vroeg op, ik heb alleen geen idee voor wat, alleen Eric weet dat. Het enigste wat ik weet is dat ik het leuk ga vinden en dat ik me normale kleding aan kan me zonnebril moet meenemen, me telefoon vol moet zijn en dat we om 9:10 klaar moeten staan voor het hotel.

Nou doei het word blijkbaar morgen een leuke dag.

P.S de foto’s komen natuurlijk er op maar niet vandaag door de wifi